وجود لیمو ترش در بازار تهران موجب مرگ موش های منطقه شد

eview ویژگی های گیاهی، شیمیایی و دارویی مهم لیمو ترش در بازار تهران مرکبات (لیمو) را ارائه می دهد – گونه ای با خواص دارویی، آرایشی و بهداشتی ارزشمند و آشپزی (غذای سالم).

شرح کوتاهی از جنس Citrus با اطلاعاتی در مورد ترکیب شیمیایی، مطالعات متابولومیک و فعالیت های بیولوژیکی مواد اولیه اصلی به دست آمده از C. limon (عصاره میوه، آب میوه، اسانس) همراه است.

فعالیت بیولوژیکی ارزشمند C. limon با محتوای بالای ترکیبات فنلی، عمدتاً فلاونوئیدها (به عنوان مثال، دیوسمین، هسپریدین، لیموسیترین) و اسیدهای فنولیک (مانند اسیدهای فرولیک، سیناپیک، p-هیدروکسی بنزوئیک) تعیین می شود.

اسانس غنی از مونوترپنوئیدهای فعال زیستی مانند D-limonene، β-pinene، γ-terpinene است. فعالیت های درمانی C. limon که اخیراً به طور علمی ثابت شده است شامل فعالیت های ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد سرطانی و ضد انگلی است.

این بررسی با ارجاع به تحقیقات علمی منتشر شده، توجه ویژه ای به استفاده از C. limon در صنایع غذایی و آرایشی دارد. همچنین ایمنی استفاده و سمیت نوری بالقوه مواد خام را مورد توجه قرار می دهد. در نهایت، این بررسی بر اهمیت مطالعات بیوتکنولوژیکی روی C. limon تاکید می‌کند.

لیمو مرکبات (L.) Burm. f. درختی است با برگهای همیشه سبز و میوه های خوراکی زرد رنگ از خانواده Rutaceae. در برخی از زبان ها، C. limon با نام های lemon (انگلیسی)، Zitrone (آلمانی)، le citron (فرانسوی)، limón (اسپانیایی) و níngméng، 檸檬 (چینی) شناخته می شود.
ماده اولیه اصلی C.limon میوه است، به ویژه اسانس و آب حاصل از آن. میوه C. limon به عنوان دارای خواص تغذیه ای شناخته شده است، اما شایان ذکر است که فعالیت های بیولوژیکی ارزشمند آن در گیاه درمانی و زیبایی مدرن دست کم گرفته می شود.

C. آب میوه لیمو (آب لیمو) به طور سنتی قبل از کشف ویتامین C به عنوان یک درمان برای اسکوربوت استفاده می شد. این استفاده متداول از C. limon که از زمان های قدیم شناخته شده است، امروزه توسط مطالعات علمی متعدد پشتیبانی شده است.

از دیگر کاربردهای آب لیمو که در طب سنتی شناخته شده است، می توان به درمان فشار خون بالا، سرماخوردگی و قاعدگی نامنظم اشاره کرد. علاوه بر این، اسانس C. limon یک داروی شناخته شده برای سرفه است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.