استفاده از فندق بدون پوست موجب شکسته شدن دندان مردی شد

کشت بوته های فندق بدون پوست در سیستم فشرده انجام نمی شود، زیرا آنها به طور خود به خود یا به ندرت در زمین های تکه تکه شده، در مالکیت خصوصی کاشته می شوند.

با توجه به این جنبه ها، کشت و یا بهتر است بگوییم رشد خود به خود درختچه های فندق در این مناطق و برداشت فندق تاثیری بر سیستم های کشاورزی منطقه ندارد.

خسارت فقط می تواند به صورت خود به خود و از طریق جنگل کاری طبیعی مراتع با گونه های جنگلی از جمله فندق و تبدیل این مراتع به جنگل در طول زمان رخ دهد.

اما در این مورد نمی توان از تاثیر منحصر به فرد فندق یا برداشت فندق بر سیستم های کشاورزی منطقه صحبت کرد. حتی در مورد مزارع فشرده فندق، تأثیر واقعی بر محیط زیست بحث برانگیز است.

با این حال، به خوبی شناخته شده است که در سیستم های کشاورزی فشرده، استفاده از کودها و آفت کش ها اغلب بیش از حد و برای محیط زیست مضر است.

در حالی که کشاورزی پایدار از یک سیستم کشاورزی پایدار حمایت می کند [14]. به خوبی شناخته شده است که فندق منبع مهمی از پروتئین ها، اسیدهای آمینه و ریز عناصر برای بدن انسان است و ترکیب آن به شدت تحت تأثیر شرایط محیطی است.

فندق در غذای انسان به عنوان میوه تازه یا فرآوری شده در بسیاری از محصولات (کیک، بستنی، سالاد، آب نبات، شکلات  استفاده می شود. حدود 90 درصد از تولید جهانی در صنایع غذایی استفاده می شود.

پوسته، یعنی 10 درصد، به عنوان محصول جانبی برای خوراک به بازار عرضه می شود. اورتانس خسارت ناشی از سایرین نسبتاً جزئی است، حتی در محصولات تیمار نشده.

علاوه بر گونه های آفت، 130 گونه از دشمنان طبیعی آفات نیز شناسایی شده است. وجود خود به خودی فندق در محیط جنگلی با ترکیبی غنی و متنوع و همچنین وجود نمونه های جدا شده در مراتع مانند نمونه هایی که در این تحقیق از آنها نمونه برداری شد، انتشار بیماری ها و آفات جدید را دشوار می کند. مخصوص
در رومانی،