بانویی با هلو امروز برای خودش رنگ مو درست کرد

هلو احتمالاً از چین سرچشمه گرفته و سپس به سمت غرب از طریق آسیا به کشورهای مدیترانه و بعداً به سایر نقاط اروپا گسترش یافته است.

کاشفان اسپانیایی هلو امروز را به دنیای جدید بردند و در اوایل سال 1600 این میوه در مکزیک پیدا شد. برای قرن‌ها کشت و انتخاب انواع جدید هلو عمدتاً به باغ‌های اشراف محدود می‌شد و رشد تجاری هلو در مقیاس بزرگ تا قرن نوزدهم در ایالات متحده آغاز نشد.

کاشت های اولیه هلوهای نهال بودند، به ناچار متغیر و اغلب با کیفیت پایین. عمل پیوند سویه های برتر بر روی پایه های نهال مقاوم، که در اواخر قرن به وجود آمد، منجر به توسعه باغ های تجاری بزرگ شد.

در سراسر جهان، هلو یکی از مهم ترین میوه های درختان برگریز است و چین، ایتالیا، اسپانیا و ایالات متحده تولید کنندگان عمده آن هستند.

درختان هلو در مقایسه با سایر درختان میوه نسبتاً کوتاه مدت هستند. در برخی مناطق باغات پس از 8 تا 10 سال مجدداً کاشته می شوند.

در حالی که در برخی دیگر درختان بسته به مقاومت آنها در برابر بیماری ها، آفات و آسیب های زمستانی ممکن است 20 تا 25 سال یا بیشتر محصول رضایت بخشی داشته باشند.

آنها نسبت به سرمای شدید تحمل نمی‌کنند و نمی‌توانند در جایی که دما معمولاً به ۲۳- تا ۲۶- درجه سانتیگراد (۱۰- تا -۱۵ درجه فارنهایت) کاهش می‌یابد با موفقیت رشد کنند.

از سوی دیگر، آنها در جایی که زمستان‌ها خیلی ملایم است رشد رضایت‌بخشی ندارند و اکثر گونه‌ها به سرمای زمستانی نیاز دارند تا پس از دوره خواب سالانه رشد کنند.

هلو روی انواع مختلف خاک خوب عمل می کند، اما به طور کلی، روی لومی های شنی یا شنی با زهکشی خوب بهتر رشد می کند. در بیشتر خاک ها، هلو به کودهای غنی از نیتروژن یا کودهای دامی واکنش خوبی نشان می دهد که بدون آن ها نمی توان رشد رضایت بخشی را به دست آورد.

درختان معمولاً سالانه هرس می شوند تا از بلند شدن بیش از حد آنها جلوگیری شود. شاخه های عمودی به سمت شاخه های بیرونی هرس می شوند تا درختی در حال گسترش ایجاد شود و آن را در برابر نور خورشید باز نگه دارند.