خواص سنگ فیروزه

فیروزه یک ماده معدنی است که در جواهرات به ویژه در جنوب غربی آمریکا و خاورمیانه رایج است. این یکی از قدیمی‌ترین حرزهای حفاظتی است و در بسیاری از فرهنگ‌های باستانی نمادی از ثروت و رفاه بوده است. با ارتباط با دنیای معنوی همراه بوده است. فیروزه به معنای سنگ ترکی است که از ترکیه به اروپا آمده است. با کیفیت ترین سنگ های فیروزه از ایران می آید. امروزه اکثر سنگ های قیمتی از ایالات متحده یا مکزیک می آیند.

معنی معنوی فیروزه
فیروزه ای ترکیبی از رنگ آبی و سبز است و دارای همان ویژگی های خنک و آرام بخش هر دو رنگ است تجارت سنگ های قیمتی به همین علت زیاد است این با معانی طراوت، زنانه، آرام بخش، پیچیده، انرژی، خرد، آرامش، تمامیت، خلاقیت و خوش شانسی همراه است. بسیاری بر این باورند که رنگ دارای خواص درمانی است که تأثیر مثبتی بر ذهن و بدن دارد.

اعتقاد بر این است که فیروزه به خنثی کردن اسیدیته بیش از حد، افزایش رشد و قدرت عضلانی و کاهش نقرس، مشکلات معده و عفونت های ویروسی کمک می کند. بومیان آمریکا، تبتی ها و مصری ها همگی معتقد بودند که این گیاه دارای قدرت شفابخشی زیادی است. حتی امروزه، بومیان آمریکا، فیروزه را یکی از قوی ترین سنگ های شفابخش متافیزیکی می دانند.

معنی فیروزه آفریقایی
سنگ های فیروزه آفریقایی رنگ آبی مایل به سبز دارند و با لکه های خاکی فلفل شده اند. سنگ ها ظاهری بسیار ارگانیک دارند. این سنگ به دلیل سختی طبیعی سنگ ها برای زیورآلاتی که برای استفاده مکرر در نظر گرفته شده اند بسیار مناسب است.

فیروزه آفریقایی سنگ تکامل در نظر گرفته می شود که تغییرات و دگرگونی بزرگی را در زندگی به ارمغان می آورد. این سنگ ذهن شما را به روی امکان همه چیز جدید و ناشناخته مانند تاجر سنگ قیمتی باز می کند. اعتقاد بر این است که سنگ به ما کمک می کند تا نیاز به تغییر را بپذیریم و به ما قدرت می دهد تا آن را با احترام دنبال کنیم.

زیبای خفته معنی فیروزه ای
فیروزه زیبای خفته نام خود را از کوهی که در آن استخراج می شود گرفته است. این کوه در آریزونا قرار دارد و شبیه یک زن خوابیده است که به پشت دراز کشیده و دستانش را روی هم گذاشته است. به همین دلیل نام، زیبای خفته.

این یک سنگ قیمتی محبوب برای کسانی است که رویاها و امیدهای زیادی دارند. همچنین اعتقاد بر این است که این سنگ دارای خواصی برای کمک به تسکین عصبی یا اضطراب است. اعتقاد بر این است که فیروزه زیبای خفته به دلیل قدرت آن در بهبود مهارت های ارتباطی است زیرا چاکرای گلوی شما را تحریک و زنده می کند.

صادرات فیروزه

سنگ فیروزه فواید پوشیدن آن
یکی از محبوب ترین دلایلی که بسیاری از سنگ فیروزه را انتخاب می کنند، این است که تقریباً با هر لباسی هماهنگ می شود. با این حال، بسیاری از مردم این سنگ را به دلیل مزایای معنوی که اعتقاد بر این است که سنگ دارد، می پوشند. به عنوان مثال، در زمان های قدیم بسیاری معتقد بودند که فیروزه شما را از جادوی سیاه محافظت می کند.

در حال حاضر، سنگ تا حد زیادی به عنوان نمادی از شجاعت، امید و عشق استفاده می شود. بسیاری بر این باورند که باعث افزایش فکر مثبت و اعتماد به نفس در پوشنده می شود که می تواند برای غلبه بر موقعیت های دشوار استفاده شود. اخترشناسان استفاده از دستبند سنگ فیروزه یا انگشتر را در هنگام اختلاف بین زن و شوهر توصیه می کنند.