فروش گل محمدی فله برای کودک کار دردسر ساز شد

پلارگونیدین و سیانیدین در سلول های گلبرگ مسئول رنگ گل محمدی فله هستند. گلبرگ‌های گل محمدی صنعتی روغن‌دار که در جهان رشد می‌کنند، معمولاً صورتی هستند.

در حالی که گل‌های رز وحشی معمولاً دارای گل‌های صورتی یا سفید هستند. کرمی و همکاران  رابطه مثبتی بین محتوای اسانس و غلظت آنتوسیانین در گل رز داماسک گزارش کردند.

تعداد گلبرگ ها شاخص بسیار مهمی از کل اسانس است. همبستگی منفی معنی داری بین تراکم خار و خصوصیات مورفولوژیکی، به استثنای قطر جوانه، مشاهده شد.

گل

علاوه بر این، بین تعداد گلبرگ و تراکم خار همبستگی مثبت و معنی داری (39/0**) وجود داشت. بنابراین، می توان ژنوتیپ هایی با وزن گل و تعداد گل بالاتر را در تلاش برای بهبود عملکرد گل و محتوای اسانس انتخاب کرد.

زمان برداشت تأثیر عمده ای بر محتوای اسانس داشت و گلهای برداشت شده صبحگاهی محتوای اسانس بیشتری داشتند. همچنین بین محتوای روغن و تعداد گلبرگ رابطه مثبتی وجود نداشت.

این با نتایج برخی گزارش‌ها مطابقت دارد که در آن میزان روغن گل‌های رز گل رز به زمان برداشت بستگی دارد و گلبرگ‌های برداشت شده در صبح دارای محتوای روغن بیشتری هستند.

نتایج مطالعه حاضر همچنین نشان داد که محتوای اسانس تحت تأثیر زمان برداشت در اکثریت 26 ژنوتیپ گل رز دمشقی قرار گرفته است که تأیید می کند که زمان صبح بهترین زمان برای برداشت است که مطابق با گزارش های قبلی استتفاوت های زیادی در محتوای اسانس ها  بین 26 ژنوتیپ منتخب گل رز مشاهده شد.

که با نتایج تحقیقاتی که تغییرات زیادی در ترکیبات فرار روغن گل رز دمشق گزارش کرده بودند مطابقت دارد. گزارش شده است که کمیت و ترکیب ترکیبات اسانس به طور قابل توجهی تحت تأثیر ژنوتیپ و شرایط زراعی و همچنین مرحله رشد گیاه و گل و زمان برداشت است.