کشف عسل 100درصد طبیعی دو هزار ساله از اهرام ثلاثه مصر

لازم به ذکر است که عسل 100درصد طبیعی یک محصول طبیعی است که از شهد گل ها توسط زنبورهای عسل (Apis mellifera؛ خانواده: Apidae) تشکیل می شود.

عسل از زمان های قدیم یعنی نزدیک به 5500 سال پیش مورد استفاده انسان ها بوده است. اکثر جمعیت باستانی، از جمله یونانی ها، چینی ها، مصری ها، رومی ها، مایاها و بابلی ها، عسل را هم برای اهداف تغذیه ای و هم برای خواص دارویی آن مصرف می کردند.

ارزش های آرایشی، درمانی و صنعتی. عسل به عنوان یک رژیم غذایی متعادل مورد بررسی قرار می گیرد و به همان اندازه برای مردان و زنان در تمام سنین محبوب است.

عسل

عسل نیازی به نگهداری در یخچال ندارد، هرگز فاسد نمی‌شود و همچنین می‌توان آن را بدون باز کردن در دمای اتاق در جای خشک نگهداری کرد.

عسل از دوران باستان به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده می شد، زیرا دارای سطح بالایی از فروکتوز است (عسل 25٪ شیرین تر از قند قرص است). به طور فزاینده ای محبوب است.

امروزه اطلاعاتی در مورد استفاده از عسل برای درمان بسیاری از بیماری‌های انسانی در مجلات عمومی، مجلات و جزوات محصولات طبیعی یافت می‌شود و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ناشناخته را پیشنهاد می‌کند.

شواهد نشان می دهد که عسل می تواند چندین اثر مفید برای سلامتی از جمله آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد باکتری، ضد دیابت، تنفس، دستگاه گوارش، قلب و عروق و سیستم عصبی محافظت کند.

اثرات اگرچه تحقیقات زیادی در مورد عسل انجام شده است، اما تنها تعداد کمی از آنها منتشر شده است. این مطالعه که مروری جامع بر ادبیات فعلی است، فواید درمانی عسل را در مدیریت بیماری ها برجسته می کند.

جستجوی ادبیات برای شناسایی مقالات اخیری که اثربخشی عسل در درمان بیماری‌ها را نشان می‌دهند، انجام شد. چندین پایگاه داده آنلاین از جمله Web of Science، ScienceDirect و PubMed مورد پرسش قرار گرفتند.

کلیدواژه‌های زیر به‌صورت جداگانه و ترکیبی به‌عنوان معیار ورود به مقالات مورد بررسی برای این بررسی استفاده شد: آنتی‌اکسیدان عسل، ضد التهاب، ضد باکتری، ضد دیابت، آپوپتوز، دستگاه تنفسی، دستگاه گوارش، و سیستم قلبی عروقی و عصبی. بررسی حاضر یک دوره 42 ساله را پوشش می دهد که شامل انتشارات از 1970 تا 2014 می شود.