بوی بذر گشنیز موجب درمان بیماری سرع می شود

لازم به ذکر است که بذر گشنیز به دلیل طعم معطر و بوی خاص خود، عمدتاً برای پوشاندن داروهایی با طعم ناخوشایند استفاده می شود. این دانه محرک و نفخ آور است و در گذشته آن را یک داروی تقویت کننده جنسی می دانستند.

همانطور که در تست های تحمل گلوکز نشان داده شده است، عصاره گشنیز برای بهبود استفاده از گلوکز گزارش شده است.ادویه گشنیز از میوه های خشک و رسیده Coriandrum sativum L. (Apiaceae) گرفته می شود.

این یکی از اولین ادویه جات مورد استفاده بشر بود. اسکیزوکارپ کروی، قهوه‌ای مایل به زرد و به قطر 2 تا 5 میلی‌متر، با پنج دندان کاسه گل و یک استایلوپدیوم مخروطی کوتاه در راس است.

بذر

هر مریکارپ دارای پنج دنده اصلی طولی و برجسته و چهار دنده ثانویه موج دار است که به راحتی قابل مشاهده است.

ین ادویه دارای بوی مطبوع و معطر و طعم معطری است. تغییرات قابل توجهی برای محتوای روغن در گشنیز مشاهده شده است که از 0.17٪ تا 0.26٪ متغیر است.

ارقام ارجح این گیاه برای تولید اسانس، ارقام کوچک میوه با محتوای روغن متغیر 4 درصد یا بیشتر هستند. با این حال، برای استفاده از ادویه، این میوه های بزرگتر از مراکش و هند هستند که بیشتر ترجیح داده می شوند.

گزارش شده است که میوه های بزرگ با پوست ضخیم نسبت به میوه های با پوست نازک تر معطر کمتری دارند و میزان روغن کمتری دارند. بین تعداد میوه در چتر اصلی و عملکرد همبستگی وجود ندارد.

گل های روی شاخه های وسط ساقه بیشترین محصول را دارند. مشخص شده است که تعداد چتر در هر بوته عامل اصلی است و ارتفاع بوته عملکرد را تعیین می کند. جابجایی، خشک کردن، و ذخیره سازی مشابه موارد مربوط به بادیان است.

ثابت شده است که گشنیز یک عامل ضد باکتری موثر برای B. subtilis و E. coli است. علاوه بر این، سطوح متوسطی از آنتی اکسیدان ها در گشنیز کشف شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.