پختن رب انار ناژه در شهرهای حاشیه دریای خزر ممنوع است

انار میوه ای شناخته شده به دلیل طعم، طعم و فواید بی نظیر برای سلامتی است.

خواص دارویی رب انار ناژه به طور مستقیم با محتوای فنلی موجود، با پتانسیل آنتی اکسیدانی بالا مرتبط است. هدف از این تحقیق توسعه روش پراکندگی فاز جامد ماتریکس (MSPD) و تعیین کمیت HPLC چهار عنصر اصلی نشانگر آنتی اکسیدانی (ویتامین C، اسید گالیک، روتین و اسید الاژیک) در نمونه های رب انار است.

اثرات چندین پارامتر مهم تجربی مانند نوع پخش کننده، نسبت نمونه به پراکنده، حلال ها و حجم آن، زمان استخراج بررسی شد.

رب

یک ستون C18 با مشخصات (5μm، 250×4.0mm) برای جداسازی استفاده شد. یک جریان گرادیان فاز متحرک پس از آزمایش‌های زیادی که حاوی 0.1٪، حجم / حجم محلول اسید اورتوفسفریک و استونیتریل بود، انتخاب شد. سرعت جریان 1.0mL/min بود

انار (Punica granatum L.) یکی از میوه های پرمصرف است که در منطقه جغرافیایی وسیعی از اروپا (اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، یونان)، جنوب آسیا (هند، پاکستان، بنگلادش) تا مناطق خاورمیانه (عربستان سعودی، مصر، یمن، سیریا). افزایش محبوبیت اخیر این میوه عمدتاً به دلیل نتایج تحقیقات علمی در مورد محتوای پلی فنل بالای این میوه است که صنایع دارویی و آرایشی را به خود جلب کرده است.

این سناریو اشکال مختلفی از مواد غذایی و نوشیدنی مانند آب میوه، ژله، رب انار، کنسانتره و نوشیدنی های گازدار، شربت، شراب و غیره را در بازار به ارمغان آورد، زیرا بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند که این ماده غذایی ترجیح داده شده برای گنجاندن در تغذیه روزمره است.

وجود محتوای بالای پلی فنول ها، رب انار را به یک عامل قابض و ضد التهابی قوی تبدیل می کند که می تواند در درمان خونریزی ناشی از ضربه، زخم، عفونت و اختلالات دستگاه گوارش مانند اسهال و اسهال خونی استفاده شود.

ترکیبات فنلی متابولیت های ثانویه گیاهی هستند که برای گیاهان در برابر عوامل اکسید کننده و رادیکال های آزاد دفاع می کنند. پلی فنول ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود شناخته شده اند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.