انگشتر فیروزه چیست؟

هزاران سال است که ما جواهرات فیروزه ای می پوشیم. فیروزه یکی از اولین جواهراتی است که توسط بشر پردازش شده است. به قدری نرم است که با ابزارهای ساده به شکل جواهرات درآید، صیقل داده شده و به شکل جواهرات درآید بنابراین از اولین دوران تمدن بشری مورد استفاده قرار گرفته است. رنگ منحصر به فرد فیروزه ای بسیار جذاب است، طیف رنگی زیادی دارد و در تمام سایه های آبی تا سبز آبی وجود دارد. فیروزه یکی از قدیمی ترین سنگ های جهان است.

این نام از اصطلاح فرانسوی گرفته شده است که به سنگ ترکی ترجمه می شود. قدیمی ترین معدن فیروزه در سینا مصر واقع شده است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصریان در اوایل 6000 سال قبل از میلاد فیروزه را در شبه جزیره سینا استخراج می کردند و تجارت سنگ های قیمتی بسیار بوده است. سنگ های قیمتی فیروزه برای اولین بار از مقبره های مصر باستان با جواهرات نفیس فیروزه ای که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد می رسد، کشف شد. تمدن چین باستان برای فیروزه اهمیت زیادی قائل بود و معتقد بود که پس از یشم در رتبه دوم قرار دارد. بومیان آمریکا در جنوب غربی ایالات متحده مدتهاست که فیروزه را استخراج و برش داده اند قرنها قبل از ورود اولین مهاجران اروپایی، آنها از گردنبندهای دست ساز و دیگر جواهرات فیروزه استفاده می کردند.

باستان شناسان کشف کردند که در 10000 سال پیش، بومیان آمریکا جواهرات را از سنگ، صدف و سایر مواد طبیعی می ساختند. هنگامی که اروپایی ها فناوری پردازش نقره و سایر فلزات را به دنیای جدید آوردند، سرخپوستان آمریکایی یاد گرفتند که از فیروزه و نقره برای توسعه سبک منحصر به فرد جواهرات خود استفاده کنند.

صادرات فیروزه

حلقه نقره استرلینگ سر گرگ جنگجوی هندی
اعتقاد بر این است که هدیه دادن یک انگشتر فیروزه باعث خوش شانسی و رفاه می شود. انگشترها از دیرباز جواهرات محبوب و گرانبهایی بوده اند که بومیان آمریکا از آن استفاده می کردند. همانطور که همه ما می دانیم، آنها انگشترهای فیروزه ای زیادی در هر دست خود می زنند.

در فرهنگ باستان، گوهر گرانبهایی بود که استخراج و توسط تاجر سنگ قیمتی تجارت می شد. مصریان از فیروزه به عنوان منبت، منبت کاری روی جواهرات طلا و نقره، منبت کاری روی نقاب و تاج های تزئین شده استفاده می کردند. مصریان به رنگ فیروزه ای مفکات می گفتند که به معنای «شادی» و «شادی» است.

جواهرات فیروزه ای همیشه یکی از مدها بوده اند. گردنبند فیروزه، دستبند فیروزه، گوشواره فیروزه درست کردیم و روی موهایمان گذاشتیم. سرخپوستان آمریکایی از فیروزه رنده شده به عنوان قربانی استفاده می کردند، آن را به عنوان طلسم و طلسم های شفابخش حمل می کردند، آن را در مجسمه هایی که حیوانات را می پرستیدند، تراشیدند و جواهرات نقره و فیروزه می ساختند.

معنی انگشترهای فیروزه

فیروزه سنگی است که به دلیل قدرت محافظتی خود شناخته شده است و سنگ های ایران امروزه به شدت زیاد شده است. بسیاری از نمادها و افسانه های فیروزه ای شامل پیش بینی خطر هستند. برخی معتقدند که فیروزه را می توان مانند مالاکیت شکست تا به صاحبش هشدار دهد. در واقع این ماده معدنی آبی طلسمی برای محافظت از اسب ها و سواران است. فیروزه از سقوط سوارکار از پشت اسب جلوگیری می کند. قرار دادن این گوهر بر روی افسار اسب نیز می تواند از حیوان محافظت کند.

صادرات سنگ

بسیاری از بومیان آمریکا از این سنگ آبی-سبز قدرتمند برای محافظت در جنگ استفاده می کنند. برای مثال آپاچی ها از فیروزه برای ساخت طلسم استفاده می کنند. آنها تیرهای خود را با این طلسم تزئین می کنند و معتقدند که این سنگ قدرتمند هدف گیری و دقت را بهبود می بخشد. علاوه بر این، برخی از مردم فکر می کنند که این ماده معدنی آبی دریایی می تواند از افرادی که در سفر هستند محافظت کند، فرقی نمی کند با اسب سفر کنند یا با هواپیما، با قایق یا با ماشین.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.