خوردن پیاز خام از زمان مصریان باستان رواج داشته است

پیاز سنگ بنای آشپزی مدرن در فرهنگ ما است و انواع مختلفی از پیاز در سرتاسر جهان رشد می کند.

می دانید که پیاز خام انواع مختلفی دارند که از نظر اندازه، شکل، رنگ و طعم متفاوت هستند. رایج ترین انواع پیاز قرمز، زرد، سبز، قهوه ای، بنفش و سفید است.

پیاز از زمان های قدیم به عنوان مواد پخت و پز در غذا استفاده می شده است. گیاه پیاز حداقل 7000 سال است که توسط انسان کشت و مصرف می شود.

در کتاب مقدس از پیاز به عنوان یکی از غذاهایی که بنی اسرائیل می خوردند یاد شده است و تاریخ ثابت می کند که مصریان باستان نیز پیاز می خوردند.

رومی ها گیاه پیاز را به اروپا بردند و آن را به سراسر قاره رساندند و زائران آمدند و پیاز را به آمریکا آوردند. پادشاه یونان باستان، هرودوت، تن ها طلا را صرف خرید پیاز کافی برای تغذیه سازندگان اهرام کرد.

مصریان باستان برای خوشحالی رومیان فاتح، پیاز پیازی را به عنوان قربانی به خدای خود تقدیم کردند. این واقعه نشان می‌دهد که این سبزی پرطرفدار نه تنها در مصر در زمان فراعنه استفاده می‌شده است، بلکه در دنیای باستان نیز به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گرفته و در جوامع نیز از ارزش بالایی برخوردار بوده است.

آیا می دانستید؟ چین با 26.99 درصد بزرگترین تولیدکننده پیاز در جهان و هند با 19.9 درصد دومین تولیدکننده پیاز در جهان است.

اگر از خواندن چنین حقایق هیجان انگیز و سرگرم کننده ای لذت می برید، مقالات ما را بررسی کنید که پنگوئن یک پستاندار است و آیا بامبو یک درخت است؟

آیا نمی دانید پیاز سبزی است یا سبزی؟ بیایید دریابیم. ما می‌توانیم پیازها را در خانواده گیاهان Amaryllidaceae و جنس آلیوم، حاوی موسیر، پیازچه، پیازچه، سیر و تره فرنگی طبقه‌بندی کنیم.

کشاورزان قرن هاست که سبزیجات متعلق به خانواده Amaryllidaceae را کشت می کنند. این سبزی از جنس آلیوم طعمی شیرین و تند دارد و عطری قوی می دهد. پیاز سرشار از مواد مغذی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.