فواید سنگ فیروزه، خواص و کاربرد آن

سنگ‌های فیروزه، کانی‌های فسفات آبی و سبز هستند که به خاطر انرژی تسکین‌دهنده و زیبایی اقیانوسی‌شان شناخته می‌شوند. هزاران سال است که مردم به جواهرات فیروزه ای علاقه داشته اند. چه از طرفداران حلقه، آویز، مهره یا گردنبند باشید، فیروزه مطمئناً انتخاب خیره کننده ای خواهد بود!

اگر شما یا یکی از عزیزانتان در ماه دسامبر تولد دارید، با خوشحالی می توانید فیروزه را به عنوان سنگ تولد خود ادعا کنید! رنگ‌های آبی سرد فیروزه برای نوزادان زمستانی مناسب است  به دلیل کاربرد زیاد تجارت سنگ های قیمتی بسیار زیاد است.

به همین ترتیب، اگر علامت زودیاک شما قوس یا برج جدی است، فیروزه سنگ مناسبی برای شماست. برای قوس بلندپرواز و مشتاق، فیروزه می تواند به شما در رسیدن به رفاه کمک کند. برای برج جدی قوی و در عین حال اغلب سرسخت، فیروزه می تواند به شما کمک کند ارتباطات بازتری را تقویت کنید.

بیایید یک ثانیه داغ علمی شویم! فیروزه یک فسفات هیدراته پر از مس و آلومینیوم است. این بدان معناست که اگر فیروزه را در آب فرو کنید، مایع را جذب می کند.

معنی سنگ فیروزه
نام فیروزه از قرن هفدهم از طریق کلمه فرانسوی یا “ترکی” گرفته شده است. از این گذشته، مسافران ترک اولین بار اروپای قرون وسطی را با سنگ فیروزه نیشابور از معادن ایرانی آشنا کردند.

آیا فیروزه یک سنگ خوش شانس است؟ شرط می بندی! فیروزه به عنوان نماد محبوب خوش شانسی می تواند موفقیت و ثروت را برای شما مانند تاجر سنگ قیمتی به ارمغان بیاورد. دفعه بعد که در محل کار به دنبال آن ترفیع هستید، مقداری فیروزه همراه داشته باشید تا شانس بیشتری داشته باشید.

صادرات فیروزه

فیروزه همراه با خوش شانسی، نشان دهنده امید و آرامش نیز هست. سعی کنید خانه یا محل کار خود را با این سنگ آبی آسمانی تزئین کنید تا از آرامش و شادی شایسته برخوردار شوید. حتی می توانید با سنگ فیروزه خام خود مدیتیشن کنید، چه به تنهایی یا در یک شبکه کریستالی.

در نهایت، نماد فیروزه ای محافظت در برابر خطر، به ویژه سلامت شخصی شما را ارائه می دهد. طبق باورهای رایج، اگر سنگ فیروزه تبتی شما شکست، این را هشدار خطر بدانید! اگر رنگ جواهر شما کمرنگ شد، ممکن است به زودی بیمار شوید. در همین حال، از دست دادن کامل رنگ می تواند نشان دهنده مرگ مالک باشد اما البته، این بخشی از افسانه و افسانه سنگ است.

تاریخ فیروزه
جوامع از سراسر جهان هزاران سال است که سنگ فیروزه اصل را گرامی می دارند. از حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح، مصریان باستان استخراج فیروزه را برای جواهرات و استفاده تشریفاتی آغاز کردند. تمدن های باستانی چین و آمریکا بعداً همین کار را کردند.

برای مثال، آزتک‌ها به فیروزه احترام می‌گذاشتند، همانطور که جوامع دیگر به طلا و زمرد احترام می‌گذاشتند. آزتک ها از فیروزه به عنوان قربانی برای خدایان خود استفاده می کردند. بر اساس اساطیر آزتک، خدای Quetzalcoatl هنر برش و صیقل دادن فیروزه را به ارث برده است.

به دلیل موقعیت خاص فیروزه، حاکمان آزتکان از دستبندهای فیروزه‌ای فیروزه‌ای به عنوان حرز محافظ استفاده می‌کردند. پس از مرگ، سران محترم را با قطعات فیروزه در دهان دفن کردند و سنگ های ایران در آن زمان زیاد بوده است.

در آمریکای شمالی، قبایل آپاچی معتقد بودند که سنگ های فیروزه دارای قدرت های عرفانی زیادی هستند. به این ترتیب، آپاچی ها خود را با طلسم ها، مهره ها و آویزهای فیروزه ای محافظ تزئین کردند. شمن های آپاچی اگر فیروزه ای نداشتند نامشروع در نظر گرفته می شدند.

صادرات سنگ

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ایران باستان (ایران کنونی) فیروزه را از طریق مسافران ترک به اروپای قرون وسطی وارد کرد. فیروزه در دوران ویکتوریا با افزایش محبوبیت روبرو شد. جواهرسازان دوست داشتند سنگ را طلایی کنند، روشی که جواهرسازان امروزی نیز تمایل دارند از آن پیروی کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.