مصرف آلو مشهد موجب از بین رفتن بیماری نقرص پادشاه انگلستان شد

میوه ها طیف وسیعی از اندازه، طعم، رنگ و بافت را نشان می دهند. از آنجایی که درختان بارور می شوند، نیازی به هرس چندانی ندارند و در صورت کنترل بیماری ها و آفات، می توان آنها را در باغ میوه خانگی به طور رضایت بخشی کشت کرد.

تاریخ و تزکیه آلو مشهد به طور گسترده در سرتاسر جهان کشت می شود و بسیاری از انواع آن با طیف وسیعی از خاک ها و شرایط آب و هوایی سازگار هستند.

آلو معمولی اروپایی (P. domestica) احتمالاً از منطقه اطراف قفقاز و دریای خزر سرچشمه گرفته و حداقل 2000 سال قدمت دارد. یکی دیگر از گونه های آلو جهان قدیم، احتمالاً منشأ اروپایی یا آسیایی، آلو دامسون (P. insititia) است.

نوشته های باستانی کشت اولیه آن آلو را با منطقه اطراف دمشق مرتبط می کند. آلوی ژاپنی برای اولین بار هزاران سال پیش در چین اهلی شد اما به طور گسترده در ژاپن توسعه یافت.

از آنجا به سایر نقاط جهان معرفی شد. آلوهای ژاپنی نسبت به بسیاری از انواع اروپایی ماندگاری طولانی تری دارند و بنابراین رایج ترین آلوی تازه فروخته شده تجاری هستند.

هلو، (Prunus persica)، درخت میوه از خانواده گل رز (Rosaceae) که در مناطق معتدل گرمتر هر دو نیمکره شمالی و جنوبی رشد می کند. هلو به طور گسترده به صورت تازه مصرف می شود و همچنین در پای و پینه دوز پخته می شود. کنسرو هلو یک کالای اصلی در بسیاری از مناطق است. انواع گوشت زرد به ویژه سرشار از ویتامین A هستند.

درختان هلو کوچک تا متوسط به ندرت به 6.5 متر (21 فوت) ارتفاع می رسند. اما در زیر کشت، معمولاً با هرس بین 3 تا 4 متر (10 تا 13 فوت) نگهداری می شوند. برگها سبز براق، نیزه ای شکل و نوک تیز بلند هستند.

آنها معمولاً غده هایی در پایه خود دارند که مایعی برای جذب مورچه ها و سایر حشرات ترشح می کنند. گلها که در بغل برگها قرار دارند، به صورت منفرد یا در گروه های دو یا سه تایی در گره های کنار شاخه های رشد فصل قبل قرار گرفته اند.

پنج گلبرگ، معمولاً صورتی اما گاهی سفید، پنج کاسبرگ و سه حلقه پرچم بر روی لبه بیرونی لوله کوتاه، معروف به هیپانتیوم، که پایه گل را تشکیل می دهد، کشیده شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.